CS ❺ Kamera 0+

CZ 2012, Czech version, 105 min
CS ❺ Kamera

Prostor, pohyb a světlo ve filmu
Film je pohyblivý obraz. Filmové dílo vytváří specifický filmový prostor a pohyb. Obraz je často dominantní složkou filmu. Kameraman naplňuje obecná obrazová pravidla, ale také je může porušovat. Jakým způsobem lze vnímat kameru ve filmu ve vztahu k filmovému prostoru a pohybu?

Hosté: Martin Čihák (Sestra) a Juraj Grega (TV Markíza, TV Prima)

Juraj Grega (1963)
Z nadšeného vystudovaného strojaře se vypracoval na pozici televizního kameramana, nejprve v televizi TV NAŠA KOŠICE, později v STV Košice. Téměř deset let se věnoval kameramanské práci v TV Markíza. Do České republiky přišel v roce 2008. V posledních letech pracoval jako kameraman pro pořady tv Prima a tv Nova. Pracuje také jako lektor pro práci s kamerou.

Martin Čihák
Narozen v Hradci Králové. Vystudoval MFF UK a FAMU (obor střihová skladba). Vyučoval matematiku a dějiny umění na Evangelické akademii. Byl asistentem na katedře střihové skladby FAMU, od roku 1993 vyučuje střih na katedře režie. Od roku 1996 studoval postgraduálně na filmové vědě FF UK kde později přednášel, byl proděkanem FAMU. V 80. letech spolupracoval se skupinou AAA Omastek (mj. Jan Maxa). Od roku 1985 začal používat formát 16mm několik let se věnoval tvorbě dokumentárních filmů. V letech 1991-1994 natočil společně s Janem Daňhelem stěžejní experimentální trilogii Neustadt – Naše Zahrádka – Adam Kadmon. V polovině 90. let začal rozvíjet na krátké ploše hudebních filmo-klipů (Dunaj, Deep Sweeden, YLO aj.) náročné techniky ručního optického kopírování. Při nich využíval velkoformátové negativy, fotogramy a jiné fotografické předlohy, které různým způsobem převáděl na filmový materiál. Jako kameraman natočil například film Sestra.

 

Chci odebírat newsletter

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit se" souhlasím se zasíláním newsletteru na uvedenou emailovou adresu.

Like the new web?