Naše heslo: krize 0+

(Our Brand is Crisis), Rachel Boynton, USA 2005, původní znění / anglické titulky, 85 min

Bolívii čekají nové prezidentské volby. Jedním z kandidátů je nepříliš oblíbený Gonzalo Sanchez de Lozada, přezdívaný Gondi. Když se o prezidentské křeslo pokoušel v roce 1997, prohrál. Tentokrát se kvůli kampani spojil s americkým volebním týmem Greenberg–Carville–Shrum, který pomohl k vítězství například Billu Clintonovi. I tentokrát tým hodlá uplatnit strategii demokratické a liberální image. Ve státě potýkajícím se s ekonomickými problémy způsobenými zkorumpováním vlády by lidé mohli uvítat příslib moderní demokracie. Takové je alespoň přesvědčení „obchodníků s úspěchem\", kteří Gondimu, jenž díky svému vzdělání v USA mluví lépe anglicky než španělsky, píšou volební projevy a učí ho „správnému\" vystupování. Dokumentární debut Rachel Boyntonové přichází se zajímavým svědectvím zpochybňujícím představu o univerzální kapitalistické demokracii. Silně emotivní reakce Bolivijců, právem rozčílených nad situací v zemi, rozbíjejí uměle vyšlechtěný klon americké představy o hlavě státu a odhalují tak neupřímnost, za níž se skrývají jen další egoistické záměry.

 

Chci odebírat newsletter

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit se" souhlasím se zasíláním newsletteru na uvedenou emailovou adresu.

Ohodnoťte nový web