Najděte deset rozdílů 0+

(Reklama nebo volné umění?), 2007, originální verze / český komentář, 75 min

Najděte deset rozdílů
Reklama nebo volné umění?
uvádí: Tereza Talichová
host: Martin Charvát,
kreativní ředitel MARK BBDO

Reklama je nejagresivnějším, nejmasovějším a nejčistším vizuálním jazykem. Neměli bychom se takto vyjadřovat o volném umění? Sledujeme vývoj reklamy a ani si neuvědomujeme, nakolik se reklama blíží vizuálnímu umění. Nejzajímavější reklamou je ta, u níž zapomínáme, že jde o reklamu. Nestává se ale potom reklama již uměním? A není každé umění reklamou na svého autora? I afinita k anarchismu může nést skrytou reklamu. Podprahová reklama. Reklama jako diktát. Reklama jako nové umění. Tyto všechny možnosti mají za následek, že reklama, umění a všední život splývají, jejich hranice se překrývají a zaměňují. Nejsme si jisti, nakolik reklama ovlivňuje naše chování a naopak naše chování a zvyky ovlivňují reklamu. Nemůžeme reklamě utéci, ona se vždy objeví v nových souvislostech. Je jen na nás jaký postoj zaujmeme. Projekt je spojený s aktuální výstavou v Galerii Václava Špály. Jestliže poznáte v rámci promítání rozdíl mezi komerčními spoty a nezávislými videy, čeká na Vás odměna.

Projekce konané v prosinci a lednu probíhají v zázemí současného umění tranzitdisplay, Dittrichova9/337, 120 00 Praha 2, www.tranzitdisplay.cz
Vstup volný

 

Chci odebírat newsletter

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit se" souhlasím se zasíláním newsletteru na uvedenou emailovou adresu.

Ohodnoťte nový web