Inspirovaná kinematografie 0+

uvádí: Pavlína Míčová, ČR 2006, česká verze/ český komentář, 100 min

Upřímně, kolik známe současných mladých tvůrců, kteří otevřeně přiznávají ovlivnění svými vzory? Samozřejmě, mnozí z nich jsou poučeni a své znalosti využívají v rámci tzv. postprodukce. Tedy umění, které se vztahuje k interpretaci, reprodukování, využívání stávajících artefaktů jiných umělců. Zmíněná strategie zasazuje vlastní dílo do díla druhých, přispívá k porušování tradičního dělení mezi produkcí a konzumací nebo mezi tvorbou a kopírováním. Nevznikají tak díla s ambicí originálnosti jako spíše díla pracující s artefakty, které již patří kulturnímu trhu. Tvůrčí tandem Jan Bušta a Jan Cechl o uměleckou originalitu ovšem usilují. Vzorem jsou jim přitom na jedné straně tzv. „bad movies“, náležící k soudobé populární kultuře, na straně druhé italský filmový žánrový hybrid označovaný termínem „giallo“, jež je plný záhad a tajemství spjatých s kriminálním příběhem. Konkrétně se seznámíme s obskurním snímkem Smrtelná kořist (1988) amerického režiséra Davida A. Priora a filmy italského režiséra Daria Argenta, který na začátku sedmdesátých let způsobil prudkou expanzi giallo snímků.

Premiéra nových snímků Jana Bušty (Katedra režie, FAMU) a Jana Cechla (Katedra animované tvorby, FAMU) proběhne za osobní účasti tvůrců.

 

Chci odebírat newsletter

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit se" souhlasím se zasíláním newsletteru na uvedenou emailovou adresu.

Ohodnoťte nový web